Pages

Jumat, 22 Juni 2012

[PUISI] Kagum

Ijinkan aku mengaguminya di kejauhan

Tetiba ingat sosoknya dahulu

Biasa, sederhana, berkarisma


Sekali lagi aku diijinkan mengenalnya

Sosoknya masih saja sederhana

Namun kini ia luar biasa

Dedikasi besarnya

Sangat berguna

Dunianya berjaya dalam keberhargaan

Ia luar biasa


Daya juangnya mengingatkanku pada khalid bin walid

Kesederhanaannya membuka memoriku pada utsman bin affan

Mimpinya menghantarku  pada zaid bin haritsah

Kecerdasannya tak urung ku kagumi jua


Dimataku ia kini luar biasa

Walau aku tahu ia masih merasa belum apa-apa

Tapi dimataku dia tlah memiliki aura

Aura mengagumkan yang hanya ingin aku baca

Ijinkan aku mengaguminya dari kejauhan


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 coretan:

affanibnu mengatakan...

asik sekali :D

ooppie^,^vie mengatakan...

hehehe.. makasih

Anonim mengatakan...

siapa mbak? ^^
dira

ooppie^,^vie mengatakan...

hoo... ada dch.. someone.. wkwk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...